Lund

05.20 tjöt klockan och det var inte superkul att gå upp och se att gatorna återigen var fyllda med snö, en hel jäkla decimeter också! Och jag som skulle ta moppen, nej nej, det fick bli skjuts av faders jobbarkompis. Var framme i skolan 06.15, helt sjukt att vara där så tidig. Halv sju gick bussen till Lund där dagen spenderats.

Två av tre föreläsningar var sega, den sista var riktigt rolig och jag kan nästan tänka mig att jag kommer börja plugga kemi/biologi med inriktning läkemedel någon gång om några år. Just nu lutar det ditåt iallafall! På lunchen så drog vi Lisa, med ögonbindel på, till en italiensk restaurang där vi åt god dagens pasta och firade henne med present och tårtbit! Grattis i efterskott igen, Lisa!;) När vi gick ut från restaurangen var där plötsligt världens mysigaste, och billigaste, fruktbutik så vi tog en runda och jag kom ut med lite torkad exotisk frukt och sesamkakor som vi smaskade i oss på vägen hem, underbart! Riktigt bra och mysig dag i Lund. Vem vet, kanske kommer jag tillbaka?

När bussen närmade sig Varberg igen så var det strålade solsken och jag bestämde mig för att ta en löprunda! Benhinnorna var inte lika snälla idag, så distanslöp var det inte på tal om, men intervaller funkade hyfsat så det fick de bli! Imorgon har jag ett spinn+core-pass inbokat, så nu jäklar drar jag igång träningen igen! Bra vecka, 3 pass hittills, och känner jag min mor rätt så blir jag nog meddragen på ett, kanske två, pass i helgen också, plus det imorgon! Göööttttt. Nej, nu hade jag tänkt kolla ikapp lite glee-avsnitt å ta en kopp te, godnatt kamrater! (och bilderna: Mary, Chantee å Jent var trötta på bussen och sen det obligatoriska bildbeviset på träningen!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0